۱۳۸۸ اسفند ۱۸, سه‌شنبه

من میخواهم انسان باشم


من زنی مسلمانم، انسانیت را مفهوم نمیدانم. برای خدمت به مردها افریده شده ام. من دردی به درازای تاریخ اسلام را با خود حمل میکنم. هر روز با تن خود تازیانه های بیداد را تحمل می کنم. من باید هر روز اندوه صدها زن مسلمان وزجر کشیده را ببینم و سکوت کنم .
سینه ام مالامال از اندوه است. درد هایم به ظاهر آرامند و در بستر خواب خفته. چرک زخم هایم به ظاهر خشک شده است اما روح من آشکارا چرکین است. هزار و چهار صد سال است که تحقیرها را پذیرفته ام و هیچ نگفته ام.
من در بستر مرگ آرمیده ام و زیر بار تحقیر و خفت مدفونم .
اما چرا؟ چرا این گونه زندگی میکنم؟ این همه سال کافی نبود؟

چرا... کافیست. دیگر کافیست. تحقیر و توهین و بندگی کافیست.
میخواهم برخیزم، پس برمیخیزم .
میخواهم کالبدم را بشکافم، پس میشکافم.
من یک زنم، ققنوسی که از مرگ خود زندگی باز می یابد و از خاکستر جسم آتش گرفته اش تولدی دوباره میابد.
من یک زنم! یک انسان!
میخواهم دوباره متولد شوم و این بار انسان باشم.
میخواهم فریاد بزنم...
فریاد بزنم که من انسانم...
من هنوز یک انسانم...
من همیشه یک انسانم...
تنها کافیست که خود بخواهم...

***

منبع:

يُوصِيكُمُ اللّهُ فِي أَوْلاَدِكُمْ لِلذَّكَرِ مِثْلُ حَظِّ الأُنثَيَيْنِ فَإِن كُنَّ نِسَاء فَوْقَ اثْنَتَيْنِ فَلَهُنَّ ثُلُثَا مَا تَرَكَ وَإِن كَانَتْ وَاحِدَةً فَلَهَا النِّصْفُ وَلأَبَوَيْهِ لِكُلِّ وَاحِدٍ مِّنْهُمَا السُّدُسُ مِمَّا تَرَكَ إِن كَانَ لَهُ وَلَدٌ فَإِن لَّمْ يَكُن لَّهُ وَلَدٌ وَوَرِثَهُ أَبَوَاهُ فَلأُمِّهِ الثُّلُثُ فَإِن كَانَ لَهُ إِخْوَةٌ فَلأُمِّهِ السُّدُسُ مِن بَعْدِ وَصِيَّةٍ يُوصِي بِهَا أَوْ دَيْنٍ آبَآؤُكُمْ وَأَبناؤُكُمْ لاَ تَدْرُونَ أَيُّهُمْ أَقْرَبُ لَكُمْ نَفْعاً فَرِيضَةً مِّنَ اللّهِ إِنَّ اللّهَ كَانَ عَلِيما حَكِيمًا

خدا در مورد فرزندانتان به شما سفارش میکند که سهم پسر برابر سهم دو دختر است. و اگر دختر باشند و بیش از دو تن، دو سوم میراث از آنهاست. و اگر یک دختر بود نصف برد و اگر مرده را فرزندی باشد هر یک از پدر و مادر یک ششم میراث را برد. و اگر فرزندی نداشته باشد و میراث بران تنها پدر و مادر باشند، مادر یک سوم دارایی را برد. اما اگر برادران داشته باشد سهم مادر، پس از انجام وصیتی که کرده و پرداخت وام او یک ششم باشد. و شما نمیدانید که از پدران و پسرانتان کدامیک شما را سودمند تر است. اینها حکم خداست، که خدا دانا و حکیم است.
روز زن فقط بر زنان و دختران آزاديخواه ميهنم خجسته باد.
پی نوشت:
به زودی تغییراتی در وبلاگ مشاهده خواهید کرد

۲۲ نظر:

  1. رکسانا جون مطلبت جالب بود و البته تفکر برانگیز!!!
    به نظر من وقتی خدای اسلام داشت زن را می افرید و برایش قوانین تعیین تعیین میکرد باید اینو هم در نظر می گرفت که یه روز همین ضعیفه ای که افریده ساکت نمیشینه و از حقش که همون آزادی باشه دفاع میکنه و براش میجنگه!!!

    پاسخحذف
  2. و ما خیلی چیزهای دیگر را نمی دانیم که حکم خداست به گفته ی بندگان ابلهش!!!
    روزی می رسد که خدای واقعی را بیابیم شاید!

    پاسخحذف
  3. زنان همواره در دام ادیان الهی! بوده اند...بیشتر زنان مسلمان حقارت های زیادی رو با اسلام پذیرفتند اما زنان راستین ایرانی همواره در حال ستیز با این دین ضدبشری بوده اند

    پاسخحذف
  4. مقام زن در اسلام۱۸ اسفند ۱۳۸۸ ساعت ۱۰:۲۰

    معاني الاخبار : 144
    امام صادق عليه السلام : براي زن ارزش و بهايي نمي توان تعيين كرد .نه براي خوب آن ها و نه براي بدشان . زن خوب ارزشش طلا و نقره نيست بلكه از طلا و نقره هم ارزشمند تر است .
    و زن بد ارزشش خاك نيست بلكه خاك هم از او ارزشمند تر است .



    كنز العمال : حديث 44943
    پيامبر اكرم ص : زنان را گرامي نمي دارد مگر شخص كريم و آنان را سبك نمي شمارد مگر شخص فرومايه



    بحار الانوار : 5/74
    امام سجاد عليه السلام : حق زن اين است كه بداني خداوند عز وجل او را مايه آرامش و انس تو قرار داده است و بداني كه اين نعمتي است كه خدا به تو داده است؛ پس او را
    گرامي داري و با وي نرمي كني .




    بحار الانوار : 103/253
    پيامبر خدا ص : جبرئيل پيوسته مرا درباره زنان سفارش مي كرد تا جايي كه گمان بردم طلاق او جايز نيست مگر در صورت ثابت شدن فحشا .



    كنز العمال : 24410
    رسول خدا ص : مومن بعد از تقواي خداي عز و جل بهره اي بهتر از زن شايسته نبرده است .



    بحار الانوار : 103/217
    امام باقر عليه السلام : بنده مومن سودي بهتر از همسر شايسته به چنگ نياورده است .



    وسائل الشيعه : 14/ 116
    رسول خدا ص : ...مردي كه زن خود را بيازارد و به او ستم كند خداوند نه نماز او را قبول مي كند و نه كار نيكش را هر چند همه عمر روزه بگيرد .



    نهج البلاغه : نامه 31
    امام علي عليه السلام : به زن كاري كه از حد و توانش فراتر است مسپار . زيرا زن گل است نه كار گزار .



    كنز العمال : 45439
    رسول خدا ص : بهشت زير پاي مادران است .



    بحار الانوار : 74/6
    امام سجاد عليه السلام :اما حق مادرت بر تو اين است كه بداني او تو را در جايي حمل كرده است كه هيچ كس ديگري را حمل نمي كند .و از ميوه دلش آن به تو داد كه احدي به ديگري نمي دهد . و تو را با تمام اعضايش حفظ كرد و اهميتي نمي داد كه خود گرسنه باشد اما تو سير باشي . و خود تشنه باشد اما تو را سيراب كند . و خود برهنه باشد اما تو را بپوشاند . و خود در زير آفتاب باشد اما تو را سايه افكند . و به خاطر تو خواب را بر خود حرام كند و از گرما و سرما نگاهت دارد تا تو را داشته باشد و از دست ندهد . بنا براين تو جز با كمك و توفيق الهي از پس قدرداني او بر نمي آيي ...........


    مقام زنان در اسلام چنان والاست که خداوند یکی از بزرگترین سوره های قران کریم را مختص به نام ایشان کرده است در حالی که در مورد مردان سوره ای موجود نیست ..........

    پاسخحذف
  5. محمد علی ابراهیمی۱۸ اسفند ۱۳۸۸ ساعت ۱۰:۲۵

    ای زنیکه عاشزه فاحشه که از این عمر نکبتت در دنیا جز نکبت در عقبی نمی افزایی .........
    تو خودت میدانی هر ان چه اسلام از برای زنان گفته برای والایی مقامشان است و اگر گفته خود را از نظر
    نامحرمان بپوشانند به خاطر حفظ خود ایشان است ......

    حال تو بدبخت این قدر مقام زن را پست میدانی که چنین می اندیشی که چون اسلام ارث او را نصف مرد گفته پس از مقام او کاسته است ........
    بی شعور مگر مقام زن به پول و مال است ؟؟؟؟؟؟؟؟؟


    اصلا بحث با افراد کور دلی و شیطانی مثل تو عمر انسان را تلف می کند چون چنان ضلالت وجود پستت را فراگرفته که دیگر هیچ چیز و هیچ حد و مرزی را نمی شناسی ............

    اگر سرزمین عزیز ما تو را می ازارد می توانی گورت را گم کنی پاشی گمشی خارج که تا اون جا بهت حال بدن
    چون این جا تا ما هستیم نمی توانی لختی و فاحشگی خود را در عموم جامعه مسلمین نشان دهی ........

    مرگ بر تو باد ........

    پاسخحذف
  6. به افتخار تمام ازادی خواهان جهان

    پاسخحذف
  7. دیگه حالم از این ممدعلی داره به هم می خوره!
    دست بردار نیست و مدام زر مفت می زنه
    مرتیکه بیا برو گمشو...
    جای تو اینجا نیست.
    برو سرت و بذار بمیر یه گوشه.

    پاسخحذف
  8. پاسخ یکی از مدیران وبلاگ به کامنت شماره 5 محمد علی ابراهیمی:
    این گونه سخن گفتن شما خود کاملا نشان گر این است که اسلام دین زن ستیزی است
    شما مسلمانان به زنان به دید فاحشگی نگاه میکنید
    هر زن = یک فاحشه برای صیغه
    زنان از نظر شما به دو دسته تقسیم میشوند:
    دسته اول آنانی هستند که میتوانید صیغه کنید که زنان پاک و مطهری هستند
    دسته دوم زنانی هستند که نمیتوانید صیغه کنید پس فاحشه هستند
    ریشه ی حجاب نیز از همین تفکر سرچشمه میگیرد
    به نظر شما مسلمانان اگر زنی حجاب نداشته باشد باعث میشود که مردی اندام او را ببیند و به گناه بیفتد پس باید زن خود را بپوشاند تا مرد به گناه نیفتد
    و چه زیباست ارزش زن های مسلمان!

    من ایرانیم
    ایران زمین بدون مردمانش مشتی خاک بیشتر نیست
    کشور من متعلق به تازیان نیست که آن را رها کنم و به دست شما بسپارم تا از منابع طبیعی اش بخورید و شکم گنده کنید
    من میرزمم و شما را از میهن پاکم همچون تفاله ای بیرون می اندازم

    در صورت توهین دوباره کامنت شما تایید نمیشود
    میتونید حرفتان را بزنید ولی اجازه توهین ندارید
    میل خودتان است

    پاسخحذف
  9. پاسخ یکی از مدیران وبلاگ به کامنت 4 :
    کارخانه ی حدیث سازی ضایعی دارید!
    من عادت به این کارها ندارم و از منابع موثق مانند قرآن و نهج البلاغه مواخد میگیرم
    نظر حضرت علی علیه السلام (باب علم) چیست؟
    نهج البلاغه خطبه 80 :
    بعد فراغه من حرب الجمل، في ذم النساء مَعَاشِرَ النَّاسِ، إِنَّ النِّسَاءَ نَوَاقِصُ الاِِْيمَانِ، نَوَاقِصُ الْحُظُوظِ، نَوَاقِصُ الْعُقُولِ: فَأَمَّا نُقْصَانُ إِيمَانِهِنَّ فَقُعُودُهُنَّ عَنِ الصَّلاةِ وَالصِّيَامِ فِي أَيَّامِ حَيْضِهِنَّ، وَأَمَّا فَقُعُودُهُنَّ عَنِ الصَّلاةِ وَالصِّيَامِ فِي أَيَّامِ حَيْضِهِنَّ، وَأَمَّا نُقْصَانُ عُقُولِهِنَّ فَشَهَادَةُ امْرَأَتَيْنِ مِنْهُنّ كَشَهَادَةِ الرَّجُلِ الْوَاحِدِ، وَأَمَّا نُقْصَانُ حُظُوظِهِنَّ فَمَوَارِيثُهُنَّ عَلَى الاََْنْصَافِ مِنْ مَوارِيثِ الرِّجَالِ؛ فَاتَّقُوا شِرَارَ النِّسَاءِ، وَكُونُوا مِنْ خِيَارِهِنَّ عَلَى حَذَرٍ، وَلاَتُطِيعُوهُنَّ فِي المَعْرُوفِ حَتَّى لاَ يَطْمَعْنَ فِي المُنكَرِ

    خطبه‏ايست از آن حضرت‏پس از اتمام جنگ جمل درباره زنها ايراد فرموده است

    اى مردم،ايمان زنان ناقص است، برخوردارى زنان از سهم الارث‏ناقص است، عقول آنان ناقص است، دليل نقصان ايمان زنان بازنشست آنان‏در روزهاى قاعدگى از نماز و روزه است، دليل نقصان عقول آنان تساوى‏شهادت دو زن با يك مرد است، دليل نقصان برخوردارى آنان از سهم الارث‏اين است كه نصف سهم الارث مردان است. از زنهاى پليد بترسيد و از خوبان‏آنان برحذر باشيد، در كارهاى نيكو از زنان اطاعت مكنيد، تا در كارهاى‏زشت طمعى نورزند.

    چه والاست مقام زنان در اسلام تازیان!

    پاسخحذف
  10. چیزی که شما نوشتید متاسفانه حقیقت تلخیه که توی جوامع مسلمان وجود داره

    پاسخحذف
  11. درود

    ادیان و به ویژه دو دین اسلام و یهود زن رو زیر پای خودشون له کردند و زن رو در حد حیوانات خانگی به زیر کشیدند.

    برای من قابل درک نیست که یک زن بیاد بگه من مسلمانم (یعنی تمام اون چیزهایی رو که تو قرآن نوشته قبول داره) و از طرف دیگه ادعای حقوق برابر بکنه. این یک پارادوکس بزرگه.

    نکته جالب اینه که زنان مسلمان بیش از مردان مسلمان تعصب و عقاید مذهبی دارند.

    پیروز باشی. پاینده ایران

    پاسخحذف
  12. محمد علی ابراهیمی۱۸ اسفند ۱۳۸۸ ساعت ۲۰:۵۸

    خانم نسبتا محترم نمی دانم صاحب عقل هستی یا حقیقتا بر اثر دشمنی های کورکورانه عقلت را همانند بصیرت خویش از دست داده ای ..........

    من کجا گفتم نعوذ بالله زنان عالم فاحشه هستند !!!!!
    من تو را گفتم که ان هم خودت اعتراف می کنی و پرده حیا و لا اقل اسلام به کنار بلکه عفت اریایی خود را هم کنار گذاشته و فریاد می زنی چون مجبورم با دستمال سر بیام بیرون پس من زندانی ام ........

    تو خودت ازادی زن را در لختی و بی بند و باری تعریف کردی نه من ........
    پس چرا تهمت میزنی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    چه جالب که دیدگاه خود را به دیدگاه ما نسبت می دهید .........

    خوب به نظر روشن فکر شما ! اگر زنی زینت خود را بپوشاند و به خاطر جذابیت و لطافت فطری که دارد خود را فقط برای محرمش و شریک زندگی اش اشکار کند بهتر است یا خود را به هر زیوری که خواهان است بیاراید و سپس خود را در معرض جامعه قرار دهد ....


    ببین خانم من نمی خوام زیاد نطق کنم فقط همین که روز روشن را که نم شود انکار کرد ابجی ............

    خودت دیگه داری تو جامعه می بینی که کسی که خود را پوشانده به راحتی در کوچه و خیابان تردد می کند و ان کس که خود را برای سوسول ها زینت اشکار کرده چه تکه های زشت و زننده ای که نمی شنود !!!!!!!!!!!!!

    خدا می داند خودم چند روز پیش تو پارک نیاوران دیدم که زنی که خود را به طرز بدی ارایش و زینت کرده بود چنان تکه هایی شنید از چند تا جوان که من ناراحت شدم چه برسه به خودش ............


    مخمص کلام این که سعی کن از دشمنی های کورکورانه دست برداری که باعث نکبت در دنیا و سرای ابدی خواهد شد

    به هر حال برای توبه هنوز دیر نشده .........

    پاسخحذف
  13. مقام زن در اسلام۱۸ اسفند ۱۳۸۸ ساعت ۲۱:۱۰

    خانم عزیز در مورد کامنت شماره 4 می گویم

    چه جالب است شما برای دشمنی های خود با اسلام فقط همین یک خطبه از خطب شریف نهج البلاغه امیر المومنین ( ع )
    را دارید و دائما بدون هیچ تفکری برای این که بخواهید اسلامی که مقام حقیقی زن در ان شکل می گیرد را زن ستیز جلوه دهید به این خطبه تکیه می کنید !


    خانم محترم اگر حقیقتا خواهان فهم و منظور حضرت امیر ( ع ) از این خطبه هستید به لینک زیر مراجعه بفرمایید تا کاملا برایتان دفع شبهه شود و در غیر این صورت اگر باز هم سوال داشتید مطرح بفرمایید
    بنده در خدمتم .........


    لینک فوق عبارت است از

    http://imam-ali-mola.blogfa.com/post-10.aspx

    امیدوارم پپاسخ خود را کامل بگیرید و شبهه ای باقی نماند ..............

    پاسخحذف
  14. ممنونم از حضور گرمت عزیز
    مطالبتم خوندم خیلی خوشم اومد باهاش موافق بودم

    پاسخحذف
  15. خیلی بده که میزارید توی نظراتتون فحش وبدو بیراه بگن ولی وقتی علی خانه نشین بود فاطمه سر منبر خطبه میخواند و هیچ وقت هیچ کس جلوشو نگرفت حتی علی هم پس یه طرفه نگاه نکنید

    پاسخحذف
  16. پاسخ یکی از مدیران وبلاگ به کامنت 12 محمد علی ابراهیمی:
    شما میگویید که هر کس حجاب نداشته باشد فاحشه است و بعد میگویید که من کی گفتم زنان عالم فاحشه هستند؟
    چند درصد زنان عالم حجاب دارند؟
    من نمیگم آزادی بی بند و باری است من میگویم نباید برای شیوه ی لباس پوشیدن هم اجباری وجود داشته باشد...
    یک سوال از شما دارم!
    چند بار با چادر و بورقه در تابستان در پارک قدم زده اید تا حرف من و امثال من را بفهمید؟
    در کشورهای خارجی اگر کسی به زنی متلک بیندازد و قصد اذیت و آزار او را داشته باشد بدون شک با پلیس طرف است اما در کشور ما خود پلیس ها و بچه بسیجی ها مامور متلک پرانی هستند ...
    شما میگویید زن هر کاری بکند باعث تحریک مردان دیگر میشود پس نباید خیلی کارها را بکند تا باعث تحریک جنسی من نباشد و هر وقت شوهر کرد آن کار را با شوهر خودش بکند !
    شما بسیار خردمندید دوست من!

    پاسخحذف
  17. پاسخ یکی از مدیران وبلاگ به کامنت 13 :
    شما زن هستید؟
    در پست های وبلاگ جواب خود را بگیرید

    پاسخحذف
  18. افسوس میخورم به حال زن مسلمان وقتی که امامانش هم چنین از او تعریف میکنند اگر کسی از من چنین تعریفی کند بیشتر به حساب توهین خواهم گذاشت
    واقعا چقدر مهم است این زن در اسلام که حتی برایش سوره ای در نظر گرفته شده و احکامش کتک زدن و ارث بردن و صیغه کردنش بیان شده
    چرا کسی چشمش را باز نمی کند این خود نشان تفاوت است نشان تبعیض اگر تبعیضی نبود این سوره هم نبود
    چقدر زن مسلمان خوشبخت است که خدایش او را مایه انس و آرامش و ونعمت برای مردش قرار داده چقدر خوشبخت است که ارزشش از طلاو نقره بیشتر است البته فقط ارزش مادی
    چقدر خوشبخت است که اگر شایسته باشد مومنین خدا از اون بهره می برند بهره جنسی که پاداشی است برای تقوایشان
    و چقدر خوشبخت است
    وای بر ما که چنین خوشبختیم و نمیدانیم

    ما این خوشبختی را نمیخواهیم زن ایرانی و آریایی آزاد است
    نه برده است نه مایملک شخصی نه مال و میراث و نه غنیمت
    ایران متعلق به ایرانی است و ایرانی سرتسلیم فرود نمی آورد
    نه ترک میهن میکند نه در مقابل زور سر فرود می آورد
    پاینده باد ایران آریایی و ایرانی آریایی و زن ایرانی

    پاسخحذف
  19. به قول رضا:

    زنده بادآزادی،بگو مادرها نخونن بعد قصه ها لالایی،چون ما نسل جدید قصه ها پیش رو داریم و میرسه روزی که باید به این ادیان شاشید.

    پاسخحذف
  20. درود بر تو : مجدد می گم
    می خواهم کافر باشم برای اینکه بتوانم انسان باشم و فکر کنم ...

    پاسخحذف
  21. من هم با این احکام اسلام مشکل اساسی دارم
    خبلی هم در موزدش تحقیق کردم اما نتیجه ای نداد

    پاسخحذف
  22. ممنون که سر زدی به ما

    وبلاگ خوب داری
    به امید پیروزی سبزها

    http://jares-news.mihanblog.com/

    پاسخحذف

احترام خود را حفظ نمایید!